1A szöveg megírása
Hogy hatékony reklámot készítsünk fontos:
- A spot hossza
- A lényeges információk elhelyezése, kiemelése, esetleg ismétlése.
- Eldönteni, hogy mi kerüljön bele a reklámban és mit hagyjunk ki.
- Mert így lehet csak hatékony!
4Háttérrádiózás
Az emberek többsége nem ül le rádiót hallgatni, hanem valamilyen más tevékenység mellett teszi. Például főzés, vezetés vagy munka közben. Ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne hatékony egy rádió reklám, viszont ezt a tényt fel kell ismerni, és szem előtt kell tartani amikor megszerkesztünk egyet.
2A hangok
Az nem kérdés, hogy profi ,,hangnak" kell mondani a reklámot. De az eredmény érdekében lényeges az is:
- hogy férfi vagy nő mondja-e
- hogy milyen korú
- hány másik reklámban hallható
- Hogy miért? A hatékonyság miatt!
5Háttérrádiózás2
Egy, a termékhez kapcsolható hang vagy zene ezért sokat segít. Sokszor csak egy információt kapunk el, ami felkelti a figyelmünket. Tudnunk kell, hogy mi lesz ez a pont már a szöveg megírásánál, és ez alapján kell elhelyezni, vagy ismételni a lényeges információkat.
3Az egyediség
A háttérrádiózás jelensége és a reklámblokkban szereplő többi spot nem segít a hatékonyság növelésében.
De a megfelelő és azonosítható hangokkal,
aláfestéssel
szöveggel
egyedi és hatékony lehet a reklám.
6A Reklámzaj
Ha egy hallgatott rádióban reklámozunk, akkor a mi reklámunk is csak egy lesz a sok közül, ami a blokkokban elhangzik, ez pedig csökkenti a hatékonyságot. Ennek javítására nem az a kizárólagos - és nem is minden esetben a legjobb - módszer, hogy blokkelső helyet vásárolunk.